VJERSKA IKONOGRAFIJA U SREDNJOJ ŠKOLI! DA ILI NE?

Kada se nedavno u jednoj brčanskoj srednjoj školi ispred zbornice pojavila ,,postavka“ vjerskog znamenja povodom vjerskog praznika koji je već prošao, i po zakonu obilježen neradnim danima, izazvalo je to pravi mali šok.

Šokirani su bili naročito profesori starije generacije, odgajani i školovani u sasvim drugačijem, sekularnom uređenju, ali i oni mlađi, pogotovo pripadnici drugih religija i naroda. Gledali su kao u čudo na sve ono što je bilo prezentirano i, naravno, tražili objašnjenje da li je po zakonu u Brčko Distriktu BiH isticanje bilo kakvih vjerskih i nacionalnih simbola u multietničkim školama, odnosno javnim ustanovama. Odgovor je ostao nejasan, zakon postoji, ali po zakonu postoje i vjeroučitelji i vjeronauka kao ravnopravan predmet sa svim ostalim. Pošto svi profesori mogu da prezentiraju svoj rad putem raznih portofolija, izložbi i slično, postavilo se pitanje zašto to ne bi mogli i oni?

    Oni koji još uvijek vjeruju u dejtonsku BiH, ne shvataju da se ona svakodnevno sistemski narušava, da se u Brčkom od strane plemenskih i vjerskih vođa uspostavlja model podijeljenog svijeta. Što više podjela, to više neslaganja, netrpeljivosti i poslušnih ovčica. Jedan mali iskorak, jedna mala varnica i sve se dovede u pitanje. I suživot, i druženje i razumijevanje. Sve to odjednom nestane jer oni, koji su preko noći uveli vjeronauku u srednje škole, nisu pravili analize koliko je to svrsishodno, nisu pitali javno mnijenje ili ljude iz prosvjete za mišljenje. Jednostavno, pustili su duha iz boce i sad moraju da se bore s njim. Mnogi se pitaju da li je to što su uradili bilo po zakonu. Da li će sutra uz škole, umjesto aneksa i fiskulturnih sala, morati dozidati i objekte za molitvu, puštati učenike na džumu, oglašavati kraj časa crkvenim zvonima ili ezanom? Možda, kao u ,,nadrealistima“, i čuvari naših duša nabave vjerske objekte na napuhavanje i postave ih ispred ulaza u škole, ili, što bi bilo još bolje, organizuju takmičenje među učenicima – Ko će brže napuhati svoju crkvu ili džamiju? Ili, kako je već najavljeno, takmičenje u tome čija će vjerska čestitka biti veća, ljepša i bolje pristajati ulazu u zbornicu srednje multietničke brčanske škole.

    Za razliku od onih koji na ovaj, pomalo kritički način, promišljaju o tome što se desilo, ima i onih koji smatraju da je sve to sa religijom i vjeronaukom u školama simpatično, da se ne treba uzbuđivati, nego djecu na vrijeme upoznati sa drugim i drugačijim, da se ne bi ubuduće stresirali i šokirali kao oni iz prijašnjeg, sekularnog sistema. Možda, na kraju krajeva, postanu bolji ljudi i nešto nauče o moralnim i drugim vrijednostima.

No, moglo bi se na kraju desiti da dilema vjeronauka u škole ili sekularne škole simbolički završi kao u onoj priči kada je vjeroučitelj izgubio živce sa neposlušnim učenikom pa, umjesto da ga vjerski posavjetuje sa saburom i strpljenjem, u afektu kaže “ići ćeš ti u vražiju mater, nećeš ti mene zajebavati”.

 

M.E.P.

0
0
0
s2sdefault