Osvrt na Tribinu Šefika Džaferovića održanu u Brčko Distriktu

Jučerašnja predizborna tribina Šefika Džaferovića kandidata SDA za člana predsjedništva BIH za mene je bila, mada nisam ni očekivao nešto posebno,iznenađujuće loša.Imala je ukus podgrijanog graha, a ne nečeg svježeg, novog i obećavajućeg.

Džaferović se predstavio kao čestit i pouzdan partijski činovnik, ali i kao političar bez vlastite harizme i političkog erosa, kao čovjek koji nije u stanju da širi pobjednički štimung, kao neko ko nema ni sposobnosti ni volje da pobjednički stav makar glumi. Sve je bilo i prošlo u stilu rutinirane predstave koja je upravo zbog te rutine bila lišena svježine.Dosadna predstava čijeg su teksta siti i glumci na pozornici i pomagači  oko nje a i publika koja bi u tome trebala da uživa. Dosado i prazno.

Šefik Džaferović se tako prezentovao kao vjerna slika svega onog čemu smo već duže vrijeme svjedoci. Raskoli u SDA, koji su posljedica slabog lidererstva i bezidejnosti Babinog Sina, su osnovni razlog što nije kandidovana prava osoba za vođstvo jedne stranke koja pretenduje da ima vodeću ulogu za bošnjački narod i državu BiH. Mozda tek odlazak Izetbegovića može otvoriti put ka izboru jednog pravog lidera, naravno, uz sav rizik da se stranka raspadne. U svakom slučaju Džaferović nema taj kapacitet.

Osim relativno dobrog odziva SDA simpatizera šta smo još moglo vidjeti i čuti na Tribini?

Džaferovic je došao sa nekoliko bajatih slajdova sa posljednje konferencije SDA, nakon raskola sa Konakovićem, Kukićem & co.  U tom propagandnom materijalu, osim jeftine reklame nije bilo ni slova o dubokoj krizi i podjelama u SDA i rapidnom gubitku autoriteta Babinog Sina, o njegovim brojnim diletanskim promašajima.

Dzaferović, naravno, nije govorio o tome. Kao poslušni Izetbegovićev potrčko ( sad-zasad ili ?!) samo je ponavljao mantru o dobroj SDA i lošoj opziciji, o probosanskoj SDA i antibosanskim snagama mraka. Kako ih pobijediti i stati im na put, Dzaferovic je odgovarao frazama kao “džaba to rade, džaba gube vrijeme”.To je možda dobar odgovor za neuke nene, ali to nije konkretan program i jasan plan. I sve ostalo je bilo na nivou sličnih doskočica i lijepih želja.

Još žalosnija je Džaferovićeva poruka ljudima u Distriktu. Distrikt Brcko je po njemu pravi primjer uspješnog  suživota koji bi mogao da služi za ugled svim drugim sredinama u BIH ! To je zasluga lokalnog SDA, čitaj Eseda Kadrića iz Maoče, koji je uzgred rečeno dobio veći aplauz od prisutnih od samog Džaferovića.

Opet se samohvalisavo izjavljivalo da SDA ovde u Distriktu, kao uostalom i na nivou države, ima ideje koje drugi kopiraju,  Koje su to  ideje ovdašnjeg SDA u  proteklom periodu,o tome naravno ništa. Svako ko prati diskusije i političke  prijedloge pojedinih stranaka u parlamentu Distrikta zna da  je upravo SDA ubjedljivo najgora parlamentarna stranka.

Ona će biti upamćena kao strnka koja je zbog ulaska u vlast funkciju gradonačelnika iz ruku probosanskog SDP-a - dala u ruke antibosanskog HDZ-a (A. Domic). SDA je u posljednjim mjesecima strasno i svim snagama radila da antibosanska "osovina zla" HDZ-SNSD  ostane i zadrži vlast u Distiktu.Sve to, naravno, dobro zna Šefik Džaferović.  Upravo on  je dosljedan već dvije decenije SDA-ovom konceptu da se BiH može integrisati kroz dogovor sa upravo antibosanskim snagama koje on napada. Već decenijama zagovara koncept permanetnog dogovaranja tri naroda, na šta ekskluzivno pravo imaju tri nacionalne stranke SDA, HDZ i SNDS, što je  uzrok  problema a ne njegovo rješenje.

Kada se nakon cca 1 sat i četvrt skup završio, prvak lokalnog SDA ispratio je svog kandidata za predsjedništvo BIH do kola. A kad su kola polako krenula put Sarajeva on se  srdačno pozdravio i zagrlio sa glavnim imamom Bijele džamije ef. Mustafom Gobeljićem. Tako to rade dobri prijatelji iz istog tima. Bratski i zagrljeni pred  tešku bitku za glasove. Za glasove nena i djedova po selima , ali i svih ostalih koji se mogu kupiti, nagovoriti, svih onih koji ne traže polaganje računa za sramnu izdajničku politiku. A tih ima. I to podosta. Na njihovu sreću. Ili...

Kašmir Ribić

Pin It