Ernad Osmić: Pravila pravopisa i gramatike ne moraju biti dosadna

Da su memeovi postali dio mladenačke kulture, jasno je nastavniku JU Četvrte osnovne škole Brčko distrikta BiH, Ernadu Osmiću, koji je to onda odlučio iskoristiti sebi u prilog. Njegovi su učenici sedmog razreda tako dobili pomalo neobičan zadatak: definicije iz pravopisa i gramatike pretočiti u memove, a rezultat je i više nego zabavan.

O nastavniku Osmiću smo već pisali, kada je za svoje sedmaše organizirao ‘hip-hop sedmicu’ kako bi uz pomoć pjesama lokalnih repera lakše shvatili stilske figure, a nedavno je svojim učenicima zadao da u meme konstrukcije pretvore definicije iz pravopisa i gramatike.

Rezultate svojih učenika je podijelio na vlastitom Facebook profilu, a time je dokazao kako se učenike itekako može zainteresirati i za naizgled dosadan sadržaj, samo ako im se tema približi na način koji će im biti zanimljiv i koji im je blizak.

Onome tko nije upoznat s jezikom memeova, teško je shvatiti o čemu se radi

Upravo takav pristup svome radu ima nastavnik Osmić. ‘Kvaka’ je u razgovoru s učenicima, u praćenju njihovih zanimacija, te na koncu u iskorištavanju prilike da se njihovi interesi spoje s nastavnim gradivom.

– U razgovoru s učenicima o tome kako provode slobodno vrijeme, primijetio sam da se koriste rječnikom memova. Za one koji nisu upoznati sa tim ‘jezikom’ pomalo je teško shvatiti o čemu se tu zapravo radi. U suštini, memovi (barem oni klasični. Da, postoje već klasični memovi.) sastoje se od slike i natpisa koji ju prati. Ustaljeni memovi, tj. slike zahtijevaju specifičnu poruku kako bi meme funkcionirao. S obzirom da mi je većina memova poznata i da sam svjestan da poruku koju želiš da preneseš putem memea moraš pomno izanalizirati kako bi se odabrao odgovarajući meme, odlučio sam učenicima dati zadatak da pokušaju od definicija iz pravopisa i gramatike napraviti odgovarajuće memeove, objasnio nam je nastavnik Osmić kako je došao na samu ideju.

  Postali su tema razgovora u hodnicima

U dva je navrata podijelio radove učenika na Facebooku, a objave su podijeljene više od sto puta. No, najbitnije od svega jest to da su se učenici zaista ‘zagrijali’ za takav način rada. Spoj je to nečega čime su svakodnevno okruženi, mladenačke kulture, i sadržaja koji moraju naučiti. A kada ste nastavnik pa na hodniku čujete kako učenici razgovaraju o zadatku koji ste im zadali i zbilja se trude iskazati, to onda znači da ste uspjeli.

– Rezultat je i mene iznenadio. Predložio sam jedan meme i pokazao im koncept. Nakon toga uslijedio je niz memeova koji su učenici počeli da prave i da mi šalju u inboks. Evo danima slušam čak i na hodnicima tokom malih odmora razgovore ko će ‘ubosti’ najbolji meme za neku definiciju. Učenici o tim definicijama moraju mnogo razmišljati kako bi suštinu iste prenijeli u jezik memova, pa mi se čini da su itekako investirani u nastavu, ispričao nam je Osmić.

 

 

Izvor: srednja.hr

Pin It