PROMOCIJA KNJIGE ,,POMIRENJE I OBRAZOVANJE U BiH’’ ELEONORE EMKIĆ

Sinoć (28.12.18.)  je u brčanskom Domu kulture u organizaciji Brčanskog demokratskog foruma održana promocija knjige Brčanke  Eleonore Emkić, koja je prvobitno objavljena  kao njena doktorska disertacija na engleskom jeziku.  Eleonora Emkić je  ovom knjigom stekla titulu doktora političkih nauka u oblasti Mira i konflikta na Universiti  Sains Malaysia.  

   O knjizi su govorili prof. Enes Pašalić i prof. Ranko Nestorović, nekadašnji savjetnik za nastavni plan i program u Pedagoškom zavodu  Brčko Distrikta BiH. Sam naziv knjige u fokus  svog interesovanja stavlja  obrazovanje u postkonfliktnom društvu, kao i pomirenje koje je osnovni preduslov za ostvarivanje projekta uspješnog obrazovnog sistema.

O problemima obrazovanja u BiH, o onom što se očekivalo nakon rata i onom šta danas imamo, na osnovu svog bogatog iskustva u prosvjeti, intelektualnog I naučnog bavljenja obrazovanjem, govorili su profesori, koji su i sami učestvovali  u ,,kreiranju’’  nastavnih planova i programa kao i zakona u Brčko Distriktu. Nažalost, i ova promocija pokazala je da oni, koje bi  najviše trebala da zanima ova problematika, nisu našli za shodno da se odazovu pozivu i dođu. Obrazovanje je potisnuto na marginu društvenih dešavanja, ispolitizovano  i  ono što ova knjiga nudi kao moguća rješenja, nadležne u našoj sredini očito ne zanima.

   O ciljevima knjige, studije, koju je napisala nakon temeljnog istraživanja koje je obavila na području cijele BiH, govorila je autorica Eleonora Emkić. Iako je njoj kao autoru izostala podrška relevantnih faktora iz oblasti obrazovanja Brčko Distrikta, ova knjiga je prva akademska studija u kontekstu BiH koja daje jasne direkcije za transformaciju konflikta i izgradnju pozitivnog održivog mira u BiH kroz integrisani i institucionalizovani formalni obrazovni sistem osnovnih i srednjih škola.

    U kontekstu  promocije bile su zanimljive sugestije, pitanja i konstatacije  posjetilaca. Premda je Brčko Distrikt naveden kao jedan od svjetlijih primjera obrazovnog sistema u BiH, posjetioci su stavili do znanja da postoje mnogobrojni, naoko nevidljivi problemi  u Distriktu, koji su prisutni naročito u osnovnim školama. Umjesto jednog zacrtanog cilja da se radi na integrisanju  multikulturalnosti u obrazovanju, rade se tihe podjele i sve više se odstupa od onog što je definisano  Zakonom o obrazovanju Brčko Distrikta.

   Ako ni zbog čeg drugog, vrijedilo je prisustvovati promociji navedene knjige zbog intelektualnog pristupa onih koji su je upriličili i učinili da  se i sa malobrojnom publikom može napraviti nešto na visokom nivou. U Brčkom se još jednom pokazalo da kvantitet nije jednako kvalitetu. Na svu sreću…   

 

M.E.P.
   

Pin It