BUDŽET OGLEDALO DISTRIKTA: Zašto još uvijek nije usvojen Budžet

Već mjesecima slušamo zvaničnike Distrikta kako će se budžet za 2017. godinu naći pred poslanicima i biti usvojen. No, već je šesti mjesec a budžet, kao osnova financiranja programa rada Vlade, nije usvojen.Distrikt tako postaje rekorder u probijanju rokova za usvajanje budžeta, još jedan u nizu njegovih neslavnih rekorda. No, život se i bez budžeta, kako-tako, odvija. Ipak ostaje pitanje zašto se toliko kasni kod usvajanju budžeta u Distriktu.

Ako se ostavi po strani hronična nesposobnost predstavnika vlasti u Distriktu (negativna selekcija kadrova) ostaje da se zapitamo koji su to drugi razlozi koji uslovljavaju ovako dugo kašnjenje usvajanja budžeta. Teško je pretpostaviti da se tu radi o nekom ozbiljnijem strukturalnom analiziranju budžeta i eventualnom predlaganju njegovih ozbiljnijih strukturalnih promjena. Osnovna knjiga budžeta se iz godine u godinu prepisuje, sa gotovo istim stalnim stavkama, izdvajanja za plate uposlenih u javnom sektoru i njihovim materijalnim troškovima. Eventualno se ugradi neko novo radno mjesto i neka povećanja plata za one stranački najposlušnije ili shodno ličnim afinitetima čelnika Distrikta. Očigledno da su sporna kapitalna ulaganja, nova zaduženja Distrikta, stranački i poslanički grantovi. Zatezanja oko kredita za Luku (prekidane sjednice Vlade), odlaganje usvajanja Programa financiranja opreme za zdravstvo ukazuju na nezadovoljstvo nekih elemenata vlasti. Očigledno da se ovaj put radi o Bošnjacima.
Razlozi sporenja očigledno nisu ni principijelne, ni nacionalne, ni programske prirode. Već odavno se zaboravilo na zahtjev za izgradnjom džamije ( i Islamska zajednica mudro programski ćuti), niko ne spominje rezultate novog popisa stanovništva (on se izgleda u Distrikta kao ni u Republici Srpskoj neće primjenjivati), niko ne spominje više ni programski razvoj Distrikta, čak ni u demagoške svrhe. Ostaju, dakle, stanačko-poslanička neslaganja oko podjele javne imovine, ogrnuta navodnim nacionalnim interesima. Bošnjaci očigledno smatraju da im pripada veći dio javnog budžeta (političkog plijena). Naravno, ne za neke opće programske i nacionalne ciljeve, mada će svoje zahtjeve pokušati predstaviti kao takve. Ništa drugačije od onoga što rade srpski i hrvatski predstavnici u vlasti.
Javna imovina (budžet) se koristi jednim dijelom za financiranje (apanaže) stranačke, jednim dijelom lične, klijentele, naravno uz ličnu proviziju stranačkih čelnika i poslanika. To smo svi očigledno prihvatili kao neupitno i svi tražimo/očekujemo svoj udio. Možda bi se to kao takvo moglo i prihvatiti kad bi znali da će ovaj budžet trajati vječno. No, dvije pojave ukazuje da to kao takvo i nije dobro, bar ne za sve. U Distriktu je sve veći (zabrinjavajući) broj siromašnih i to onih krajnje siromašnih. S druge strane u Distriktu više niko niti zna, niti hoće da radi, da bude poduzetnik. Bolje se očigledno živi od grantova i raznih podsticaja nego od rada. Te navike ćemo skupo platiti.
No, gotovo da je besmisleno više o tome govoriti (pisati). Stvar je u tome da se nešto promijeni. No, to za sada nije izgledno te bi o tome u narednom periodu trebalo o tome govoriti (pisati).

O.P.L.

 

Pin It
Print Friendly, PDF & Email