Privreda Brčko Distrikta BiH na umoru

Zabrana saobraćaja teretnim vozilima mostom preko Save između Brčkog i Gunje, koji povezuje Bosnu i Hercegovinu sa Hrvatskom, a koja je zbog nesigurnosti mosta izdata početkom godine, polako ali trajno uništava privredu i nanosi veliku štetu privrednicima distrikta.

Ugušeni grad

Sav teretni saobraćaj, odnosno uvoz i izvoz kamionima većim od 3,5 tona bruto mase, preko mosta je zabranjen još u februaru i od tada u ovaj grad na Savi gotovo da i ne stiže roba iz inostranstva niti se ona domaća u inostranstvo izvozi.

Kako nam je kazao prvi čovjek Privredne komore Brčkog Jelenko Ilić, ovim problemom se niko ne bavi, pa nisu poznati ni precizni pokazatelji štetnog uticaja odluka da se most zatvori za prevoz robe.

- Posljedice su ogromne, jer sve što su privrednici uvozili ili izvozili preko ovog mosta, sada to moraju uraditi u Bijeljini, Orašju ili Gradišci, zavisno od toga da li idu istočno ili zapadno, ali sve to je prilično daleko i iziskuje nove troškove, koje privrednici ne mogu nadoknaditi. Imajući u vidu ukupnu privrednu atmosferu u BiH, zatvaranje mosta je dodatni hendikep za privrednike iz Brčkog, posebno velike izvoznike, ali i uvoznike. Niko još nema podatke koliki su gubici, jer to nikoga ne interesuje, ali na terenu se vidi koliko to guši ionako ugušeno Brčko, kazao nam je Ilić.

Jedan od najboljih pokazatelja je drastično smanjena aktivnost u Luci Brčko, koja je u prethodnim godinama tokom ljetnih mjeseci imala duplo veći promet robe. Ove godine u proljetnim i ljetnim mjesecima prihodi Luke Brčko su prepolovljeni, pa je u junu ove godine, za razliku od prije godinu, ostvaren prihod od tek 43.000 KM.

- U ovom periodu smo obično imali stotinjak i više kamiona na carinskom terminalu, a sad imamo tek pet kamiona dnevno, kazao je Marinko Viljušić, direktor Luke Brčko.

Ono što je posebno porazno, kako ističu privrednici, jeste činjenica da se ne naziru rješenja za oštećeni most, te da vlasti novonastalu situaciju uzimaju kao bezazlenu činjenicu.

- Privrednici su ogorčeni, ali polako se uklapaju, neki sebi povećavaju troškove, nadajući se da ih to neće trajno onesposobiti, neki čak i smanjuju obim posla, a neki i napuštaju posao. Niko se ne bavi ovim problemom ozbiljno iako ima potencijal da trajno ošteti privredu Brčkog. Problem se multiplicira i praktično će doći do lančane reakcije koja će uticati na cijelo Brčko ukoliko se on ne riješi, naglasio je Ilić.

Manjih aktivnosti je bilo, a to je sastanak načelnika Brčkog Siniše Milića u Vukovaru sa županom Vukovarsko-srijemske županije Božom Galićem, na kojem je konstatovano da problem moraju riješiti obje strane, a kao privremeno rješenje je predložena rekonstrukcija mosta u smislu njegovog proširenja za još jednu traku, dok se kao dugoročno rješenje logično nameće gradnja novog.

Crne prognoze

Iako je sastanak održan još prije više od dva mjeseca, do danas nije bilo konkretnih poteza. U međuvremenu, privrednici, svjesni da se problem ne može riješiti preko noći, traže da se stvari pomaknu s mjesta iako su prilično pesimistični.

- Neko mora pokazati da se nešto pokušava uraditi, ali u ovom trenutku mi ne vidimo, ne da problem neće riješiti u dogledno vrijeme, nego ne mislimo da će se ikako riješiti, pa se polako navikavamo da je ovaj most preko Save obični pješački. Dokad će naši biznisi to moći podnositi, vidjet ćemo, dodao je Ilić.

Uz činjenicu da su Vlada Hrvatske i Vijeće ministara BiH nadležni za rješavanje pomenutog pitanja, može se očekivati i obistinjavanje crnih prognoza privrednika.

 

Miren Aljić

 

 

Pin It
Print Friendly, PDF & Email