DA LI GRADONAČELNIK SINIŠA MILIĆ ISTINSKI POKUŠAVA REFORMIRATI LOŠU POLITIČKU PRAKSU U BRČKO DISTRIKTU BIH???

Nakon godišnjih odmora Gradonačelnik Brčko Distrikta BiH Siniša Milić  kao da zauzima odlučniji reformski kurs. Akcenat u radu Vlade Distrikta stavlja na reformu postojeće političke prakse zahtijevajući usvajanje Zakona o radu, reorganizaciju Odjeljenja za izbjegla i raseljena lica, usvajanje Zakona o industrijskim zonama, izmjenu Zakona o platama, realizaciju infra-strukturnih projekata…Pri tome posebno insistira na promjeni postojeće prakse izrade i usvajanja budžeta Distrikta. To svakako neće biti lagan zadatak.

 
Tim povodom, nakon posljednje sjednice Vlade, Milić je izjavio: “Svi trebaju učiniti maksimum kako bi se temeljni financijski dokument donio u zakonom propisanom roku, odnosno do konca ove ili najkasnije do marta iduće godine”. No, problem budžeta u Distriktu svakako se ne može svesti na njegovo usvajanje u zakonom predviđenom roku. To jeste bitna stvar, ali daleko je od suštinske. Toga je svjestan i gradonačelnik Milić. Stoga za Radio Brčko izjavljuje: ”Posao koji smo već odavno započeli neće biti nimalo lak. Jer istinski predlagači budžeta za narednu godinu trebaju biti šefovi odjeljenja, a svoje ‘apetite o komotnim budžetskim sredstvima’ moraju svesti na realne prihode. Tim prije jer sadašnja projekcija, a prema ranije izdatoj Instrukciji gradonačelnika, pokazuje da je prijedlog rashoda veći za oko 14 miliona od realne projekcije prihoda za narednu godinu”.

    Malo konfuzno i nedorečeno, ali u osnovi hrabro i ambiciozno. Budžet je istinsko političko lice Distrikta. U ovome trenutku to je ružno lice, puno anomalija, nelogičnosti, kriminala,  korupcije i drugih deformacija  koje su dovele do nazadovanja Distikta i pored ogromnog budžeta i drugih pogodnosti. Preciznije rečeno, osnovni kriteriji za izradu budžeta moraju biti zakonom predviđena procedura i kriterij struke, koje politika mora uvažavati.
   Tako je Milić dodirnuo u suštinu problema koji se pojednostavljeno može izraziti kao prisutni politički voluntarizam vladajuće političke oligarhije, koja kreira budžet s ciljem očuvanja sopstvene političke vladavine kupovanjem lojalnosti građana, odnosno birača. U tu svrhu potroši se oko 50-70 miliona KM na grantove. Jedan dio ide političkim poslušnicima i odanim biračima, drugi dio u privatne džepove. 
   Milić cilja upravo na potrebu izmjene takve prakse, prakse voluntarističkog koncipiranja budžeta, bez ikakvih stručnih kriterija. Osnovni kriterij za dodjelu javnih sredstava (budžeta), pa onda i radnih mjesta, raznih podsticaja, javnih tendera.., bio je i jeste politička poslušnost. Tako se uspostavio jedan model života koji vodi devalviranju znanja, rada i poštenja i promoviranju mediokriteta, poslušnika, licemjera, neradnika i neznalica, a time i ukupnom društvenom nazatku. Izgleda da upravo taj model dovodi u pitanje gradonačelnik Milić, što je zaista reformatorski i progresivno. No, time on zadire i u «debele» privilegije znatnog  dijela brčanskog društva, koji je spreman te privilegije braniti.
    Svega toga svjestan je i gradonačelnik Milić. Stoga je osnovno pitanje šta je konačni cilj njegovih izjava i političkih inicijativa. Da li da bude istinski reformator, prije svega izmjenama prakse izrade budžeta, u što je, za sada, još uvijek teško povjerovati, ili da napravi kozmetičke formalne promjene (poštivanje vremenskih rokova usvajanja budžeta) i time samo simulira reforme? Ta simulacija reformi mogla bi mu poslužiti za umirivanje sopstvene savjesti što će morati raditi nešto za što već odavno zna da nije dobro. No, bez obzira na krajnji ishod trebalo bi ga podržati u njegovim, za sada samo retoričkim, reformama.

O.P.L.

Pin It