BRČANSKA ŠLJIVA- PUT DO ZABORAVA

Početkom prošlog vijeka, tačnije oko 1910. godine, Brčko se ubrajalo među vodeće izvoznike šljive u ovom dijelu Evrope. Zahvaljujući naprednoj ekonomiji tadašnje Austro-Ugarske i njenom smislu za osvajanje tržišta širem Evrope, a koristeći prirodna bogatstva anektiranih zemalja, sa ovih naših krajeva izvozila se šljiva širom Evrope, pa čak i van njenih granica.

Brčko je imalo pored kvalitetne šljive i odlične komunikacijske prednosti jer se parobrodom i željeznicom lako mogla prevoziti velika količina šljive, te je Brčko imalo sve preduslove da postane najznačajniji centar za izvoz ovog voća, što je tada i bilo.
Nažalost, već odavno smo u Brčkom prestali da se bavimo očuvanjem tradicijskih vrijednosti, pa i kada je uzgoj kvalitetnog voća u pitanju. Umjesto da šljiva postane brend Brčkog koji će postati poznat u svijetu, naši voćnjaci su uglavnom zapušteni i uređuju se samo prije izlaska Komisije za podsticaje u poljoprivredi. O inicijativama za izvoz šljive u Evropu samo se bave rijetki poput «Maočanka Commerce» iz Maoče, čije šljive možete naći u gotovo svakom trgovačkom centru u Njemačkoj. Ova firma ne može otkupiti dovoljne količine šljive kolika je potražnja za njom na tržištu u tom dijelu Evrope.
Postoje i oni vrijedni entuzijasti poput Save Lukića iz Brčkog koji još uvijek pokušavaju ideju o Brčanskoj šljivi i rakiji kao brendu Brčkog doturiti do ovih naših vlasti koji bi trebali i mogli poraditi na toj ideji i vratiti Brčkom tradiciju uzgoja i izvoza šljive. Savo je u tu svrhu osnovao i posebno udruženje koje se bavi ispitivanjem kvalitete proizvedene rakije, mada, kako kaže, nikada u životu nije popio ni jednu jedinu čašicu. U tom cilju priprema za idući mjesec da organizuje u Brčkom i „Školu pravljenja rakije“, a sve u cilju vraćanja starim vrijednostima Brčkog i nadaleko poznate Brčanske šljivovice.
Raduje da rijetki ipak pokušavaju oživjeti tradiciju Brčkog prepoznajući tako vrijednosti uzgoja voća kao vjekovnu orijentaciju ovog kraja, i u tome ih svakako treba podupirati i stimulisati.

 
A.U.

Pin It
Print Friendly, PDF & Email