Gradonačelnik Brčko Distrikta BiH Siniša Milić pozdravio Erdoganovu izjavu o povezivanju regije sjeveroistočne Bosne sa prijestolnicama  

Izgradnja autoputa koji će povezivati Sarajevo i Beograd ipak bi mogla uključivati i krak preko Žepča, Tuzle, Brčkog i Bijeljine.

Ovo je u izjavi tokom posjete Novom Pazaru kazao predsjednik Republike Turske Recep Tayyip Erdogan, koji je napomenuo kako bi se pored ovog kraka istovremeno mogao graditi i krak autoputa preko Novog Pazara i istočne Bosne.

 Razmatrali smo da jedan krak puta ide za Sandžak, a drugi preko Tuzle za Sarajevo, što bi ovom regionu donijelo dodatni razvoj i dinamiku. Gledat ćemo da Ministarstvo transporta uradi studiju izvodljivosti, kako bismo o ovoj temi razgovarali sa izvođačima, te o troškovima. Postoji zabrinutost da bi ovaj dio bio zapostavljen ako počne izgradnja preko Tuzle. Mi nemamo takvo mišljenje. Baš suprotno, vjerujemo da se oba kraka mogu zajedno raditi, kazao je predsjednik Turske.

Ova vijest je obradovala i gradonačelnike tri grada koji bi imali najviše koristi od ove trase, a koji su prije nekoliko dana organizovali i sastanak u Bijeljini, sa kojeg su poslali nedvosmislenu poruku da je ovaj krak od najvećeg interesa za građane koji žive u regiji sjeveroistočne Bosne.

Gradonačelnik Tuzle Jasmin Imamović smatra da je ovakav preokret događaja sasvim očekivan, jer se Tuzla i cijela regija ne smiju zaobići, prvenstveno zbog činjenice da tu živi oko 1,5 miliona stanovnika.

 Ova regija je ekonomski najpotentnija i mislim da je svima u interesu, i nama, ali i Srbiji, pa i Turskoj, da se povežu sa ovom regijom. Bilo je mnogo problema oko ove trase, praktično je došlo i do svađe o tome koja je opcija bolja, ova preko Novog Pazara ili preko Tuzle i Bijeljine. Ja smatram da brojevi jasno govore. Krak preko istočne Bosne i Novog Pazara bi u BiH prolazio kroz oblast koja ima oko 250 hiljada stanovnika, dok regija SI Bosne, koja je ujedno ekonomski najpotentnija, broji oko 1,5 miliona stanovnika. Ali, posebno nam je drago što je sasvim izvjesna mogućnost izgradnje dva kraka, za Oslobođenje ističe Imamović.

Podsjećamo, ideja o izgradnji autoputa koji bi povezao Sarajevo i Beograd u javnosti je odjeknula početkom godine, otkad ne prestaje lobiranje općina, kantona, ali i entiteta da baš preko njihove teritorije prođe ova trasa. Trasa koja bi obuhvatala Tuzlu imala bi višestruku vrijednost - povezala bi sjeveroistočnu Bosnu sa Sarajevom, a osigurala bi i rastućoj privredi povezivanje kako sa centrom BiH, tako i sa Srbijom, a dalje i sa Turskom. Uz to, već postoje i idejni, ali i glavni projekti izgradnje pojedinih dionica, poput dionice Tuzla - Orašje - Žepče, te dionice Bijeljina - Brčko.

- Već postoji idejno rješenje za povezivanje Bijeljine i Brčkog, tako da bismo onda samo morali produžiti taj krak prema Tuzli. Postoji i plan povezivanja sa Žepčem, tako da je dobar dio posla već urađen, napominje Mićo Mićić, gradonačelnik Bijeljine.

Luka Brčko

 

Interes za povezivanje sa tuzlanskim bazenom ima i Brčko Distrikt BiH, s obzirom na planirano povećanje lučkog kapaciteta u ovom gradu. Kako nam kaže Siniša Milić, gradonačelnik Brčkog, ideja o dva kraka je u ovom trenutku najbolja.

- Ideja o gradnji autoputa koja bi povezala ove gradove ne treba da bude u suprotnosti sa drugim projektima izgradnje autoputeva u BiH, naročito na ovoj trasi. I evo, ispostavilo se da je to naše razmišljanje bilo dobro, te je jasno da je moguće povezati oba pravca. Brčko želi da bude dio mreže autoputeva u BiH, naročito zbog tog specifičnog položaja, naglašava Milić.

U toku je već implementacija projekta proširenja kapaciteta Luke Brčko, zbog čega je otvorenost prema ostatku BiH veoma važna.

- Brčko se nalazi na izuzetno važnoj i frekventnoj saobraćajnici koja ide od Banje Luke prema Bijeljini, a osim tog saobraćajnog dijela, veliki nam je interes da se vežemo sa tuzlanskim bazenom modernom saobraćajnicom, prvenstveno zbog riječne luke Brčko koja ima međunarodni karakter i koja potencijalno može da bude veoma uposlena, s obzirom na to da je u toku realizacija projekta Evropske banke za obnovu i razvoj, koji povećava lučke kapacitete. Očekivano je da najveći transport dolazi upravo iz tuzlanske regije, dodaje Milić.

Miren Aljić

 

Pin It